Snort mailing list archives

Mode promiscius

From: Rashid CORIA <rashid.coria () skylar eu>
Date: Fri, 28 Jul 2017 13:22:49 +0000

I'm installing Snort in a esxi virtual machine, is it necessary to activate the « mode promiscius » ?
Do you have any procedure how and where to activate it ?
Will i face any issues with the other VM installed in my esx ?

In French  :

Est-ce que le mode Promiscius il faut l'activer sur le ESXi ou la Vm snort ?
Si c'est sur le ESXi, est ce que cela ne pose pas de problème de sécurité ou de performance vue que je recevrais toute
information, en sachant que 'ai aussi d'autres vm sur mon esxi

Rashid CORIA